Trumpai apie supaprastintą ITIL

ITIL – tai ne šiaip viena iš daugybės sausų metodologijų, o greičiau – geriausių praktiškų sprendimų rinkinys, pagrindinė knyga bet kuriam profesionaliam IT skyriaus ar IT prižiūrinčios įmonės vadovui.  Šie spendimai nėra unikalūs, gal būt kažką juose reiks pakeisti, pritaikyti konkrečiai įmonei. Tačiau jie labai padės, norint sutaupyti bent 50 procentų savo laiko ir išvengti daugelio klaidų. ITIL siūlo realiai veikiančius sprendimus, o ne nagrinėja sausą teoriją.

Lietuvos sąlygomis tinkamiausias ITIL taikymas yra supaprastinta ITIL metodologija– FITS ( (Framework for ICT Technical Support). Metodologija sukurta britų mokyklose, kurios tiesiog neturi tiek resursų, kad galėtų turėti didelius IT departamentus ir palaikymo tarnybas.

FITS požiūriu, procesai skirstomi pagal keturias jų atliekamas funkcijas:
* Reaktyviniai (Reactive) procesai – pagalbos tarnyba, incidentų valdymas
* Proaktyviniai (Proactive) procesai – problemų valdymas, pateikiamumo ir resursų valdymas
* Pakeitimų (Change) procesai – pakeitimų, konfigūracijų ir projektų (release) valdymas
* Strateginiai (Strategic) procesai – paslaugų tęstinumo (continuity), finansų ir paslaugų lygio (service level) valdymas
Visi šie procesai susideda į ištisinį ciklą: paslaugų apibrėžimas (strategija), naujų bei atnaujintų paslaugų įvedimas (pakeitimai), paslaugų gerinimas (proaktyviniai procesai) ir paslaugų priežiūra (reaktyviniai procesai).

Savo procesais bei moduliais FITS veik niekuo nesiskiria nuo ITIL, esminiai nuokrypiai – didelis supaprastinimas, mažesnis dėmesys dokumentacijai, didesnis dėmesys nuolatiniam procesų gerinimui.